راه های جذب مشتری برای رستوران

۱- از نوشتن قیمت غذا در منو خودداری کنید

بعضی رستوران ها از نوشتن قیمت ها در منوی غذا خودداری می کنند، زیرا این کار باعث می شود مشتری به یاد آورد که باید پول های خود را خرج کند. طبق تحقیقاتی که دانشگاه کرنل در آمریکا انجام داده، مشتریانی که منویبدون قیمت به آن ها داده شده بیش تر از از مشتریانی که منوی آن ها قیمت گذاری شده بود پول برای غذا خوردن خرج کرده اند!

۲- نوع نوشتن قیمت

طراحان قیمت ها همیشه برای قیمت های غذا به جای نوشتن یک عدد تنها از یک عدد و رقم دیگر به آن اضافه می کنند، تحقیقات زیادی ثابت کرده است که پایان قیمت به شکل “۹٫۵۵” بهتر از “۹٫۹۹” است و مشتری احساس راحت تری خواهد داشت.

۳- اشعار در وصف مواد غذایی

طراحان مواد غذایی فقط به نوشتن اسم غذا و مواد تشکیل دهنده آن اکتفا نمی کنند، بلکه آن را با زیباترین اشعار وصف می کنند، طبق تحقیقات انجام شده از دانشگاه ایلینوی در آمریکا نسبت سود رستوران هایی که در وصف غذای خود از شعر استفاده کرده اند تا ۲۷ درصد نسبت به دیگر رستوران ها که این کار را انجام نداده اند افزایش پیدا کرده است.

۴- نام غذا ها را طبق نام غذای هر کشور قرار دهید

برخی از مردم هنگام رفتن به رستوران متوجه می شوند که از نام های غذاهای آن کشور برای غذاها استفاده شده است، این کار به فرهنگ هر کشور هم مرتبط می شود، مانند سوشی چینی و ماکارونی ایتالیایی. مشتریان در حال حاضر حاضرند این غذاها را به جای ماکارونی ساده سفارش دهند و از ماکارونی ساده صرف نظر کنند.

۵- قیمت برخی از غذا ها را زیاد می کنند تا شما را متوجه غذاهای کم هزینه تر کنند

بسیاری از رستوران ها قیمت های بعضی غذاها را بالا می برند تا مشتری غذاهای ارزان تر را سفارش دهد این نوع غذاها شیوه درست کردن و چیدمان آن از قبل توسط مسئولین برنامه ریزی می شود، در بریتانیا یک رستوران با این روش توانسته مشتریان زیادی جذب کند، با قرار دادن غذاهای ارزان در منوی غذا می توانید از خروج مشتریانی که اوضاع مالی آن ها خوب نیست از رستوران خود جلوگیری کنید.

۶- ارائه غذا در دو حجم مختلف

به این استراتژی “براکت” می گویند، مشتری با دیدن حجم غذا فکر می کند چون حجم آن بزرگ است حتما قیمت آن هم زیاد است و فکر می کند اگر غذاهایی با حجم کوچکتر انتخاب کند حتما قیمت آن ها هم کمتر است، و مشتری در دام این حقه می افتد،  منو پر از غذاهایی ست که حجم کمتر و قیمت کمتری دارند پس از آن ها سفارش می دهد.

۷- ارائه محدود مواد غذایی

بعضی از رستوران ها فقط ۶ نوع غذا سرو می کنند. مخصوصاً فست فودها! دبگر رستوران ها ۷ الی ۱۰ غذا را ارائه می دهند  تا مشتری در انتخاب خود دچار مشکل نشود، و راحت تر سفارشات خود را انتخاب کند.

۸- پخش کردن موسیقی برای جذب مشتری

بیشتر رستوران ها برای جذب مشتری و نگه داشتن بیشتر آن با گرفتن مبلغ اضافه از مشتری برای آن موسیقی پخش می کنند، با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه های لیستر در بریتانیا پخش کردن موسیقی کلاسیک دررستوران ها باعث می شود که احساس ثروتمند بودن به مشتریان دست بدهد و آن ها را تشویق می کند که پول بیشتری بپردازند.

چگونه مشتریان رستوران خود را حفظ کنیم ؟

برای داشتن یک کسب و کار رستوران موفق، بسیار مهم است که ارتباط ارزشمندی را با مشتریان ثابت و وفادارتان داشته باشید. اگر روزی رسید که دریافتید کسب و کارتان قادر نیست به وضعیت فعلی خودش ادامه دهد یعنی زمان آن رسیده که نگاهی بیندازید به آنچه که ممکن است به اشتباه در حال انجامش باشید! و مراحلی را تعیین کنید تا مطمئن شوید که مشتری دوست دارد مجدداً به سمت شما برگردد. در مدیریت رستوران خود، به دنبال موارد ساده ای که در این پست بیان می کنیم بگردید تا بتوانیم در بهبود وضعیت آن قدم برداریم.

ارائه پاداش

استفاده از سیستم پاداش، یک تاکتیک بسیار قدیمی ست و به همان اندازه هم می تواند موثر باشد. آپشن های زیادی هست که صاحبان رستوران می توانند از بین آنها انتخاب کنند. اما قبل از انتخاب و سرمایه گذاری، مطمئن باشید که توسط برخی سیستم ها موردحمایت قرار می گیرد.

سیستم پاداش شما ممکن است تخفیف ها و یا هدایای رایگانی را به مشتری پیشنهاد دهد. پس لازم است تعیین کنید که مخاطب اصلی شما چگونه نهایت لذت را برده و هرچه زودتر تحت سیستم شما قرار می گیرد.

خدمات مشتری بهتر پیشنهاد دهید

در صنعت رستوران، برخی چیزها هستند که به اندازه ی خدمات مشتری حائز اهمیت می باشند. یک مرحله بر عقب برگردید و خدمات مشتری که در حال حاضر ارائه می دهید را درنظر بگیرید. آیا راه هایی برای بهبود بخشیدن به آن هست؟

آیا تاکنون بازخورد منفی از مشتری کسب کرده اید؟ بدون اینکه خوشمزگی و ناب بودن غذاهایی که سرو می کنید را درنظر بگیرید، فکر کنید که : اگر گارسون های رستوران شما، رضایت کمتری را برای مشتریان تان فراهم کنند شما می توانید کاری کنید که مشتری باز هم به سمت بازگردد؟

برای بهبود بخشیدن به خدمات مشتری تان، قدم هایی را بردارید تا مطمئن شوید هر یک از این مهمان ها، احساس باارزش بودن دارند و قدردان لحظاتی باشند که در راهروی رستوران قدم می گذارند.

میزبان و گارسون های شما باید مرتباً تحت آموزش باشند تا اطمینان یابید که خدمات مشتری شما از استاندارد لازم برخوردار است. و اگر هم شکایات زیادی را درباره ی کارکنان دریافت کرده اید، کارکنان جدیدی را مدنظر داشته باشید.

همیشه مطمئن باشید که تعداد کارکنان لازم برای اداره ی رستوران خود دارید. داشتن تعداد کارکنان کمتر یک راهی ست برای اینکه مهمانان خود را بیش از حد لزوم منتظر دریافت غذاهای شان بگذارید که این مورد هم به تنهایی باعث می شود تا دیگر به شما مراجعه نکنند.

روی ویژه ها تمرکز کنید

هر رستورانی نمی تواند با ارائه ی یک منو در سایز کتاب های رمان موفقیت را از آنِ خود کند! اگر منوی شما خیلی بزرگ باشد، مشتری گیج خواهد شد. هرچه آنها زمان بیش تری را در لابه لای منوی شما سپری کنند، کارمند گارسون شما فشار بیش تری را تحمل کرده و شما هم پول بیش تری را از دست خواهید داد.

روی چیزهایی تمرکز کنید که معمولاً بیش ترِ مشتریان آن را سفارش می دهند. این کار به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و مصرف کنندگان نیز راحت تر می توانند تجربه ی خوبی که در رستوران شما داشته اند را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهند.

ابزار مناسب برای تبلیغات رستوران

این روزها راه های فراوانی برای تبلیغات وجود دارد؛ اما چگونه متوجه شویم کدام یک از این راه ها برای تبلیغات رستوران ما مفید است؟ رویکرد برتر و روشنی برای این کار توصیه نمی شود و کارشناسان معتقدند تبلیغات متنوع مکمل یکدیگراند.
همه ما زندگی خود را طبق بودجه ای که داریم پیش می بریم فرض کنید بودجه نامحدودی دارید اگر بخواهید از این بودجه استفاده کنید باید برنامه ریزی دقیقی هم داشته باشید اگر دوست دارید بودجه کم بازاریابی فراوانی داشته باشد در ابتدا استراتژی های این کار را آماده کنید.

صرف کل بودجه برای یک رسانه! امری خطرناک است

سعی کنید در طول سال بودجه خود را نگه دارید. هر چه بیشتر بدانید؛ بهتر می توانید عمل کنید. نتایج به دست آمده را با دقت کنترل کنید، یکی از دلایلی که ما از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنیم سرعت این نوع از تبلیغات است. ما از بودجه بازاریابی سنتی برای این نوع تبلیغات استفاده خواهیم کرد درست است که تبلیغات در وب سایت ها ارزش کمی دارد اما ماندگاری آن ها طولانی است.

تلویزیون

اگر سرمایه فراوانی دارید چرا در رسانه های عمومی استفاده نمی کنید؟ این استراتژی تنها راه برای این کار نیست؛ اما هنوز افراد زیادی آن را دنبال می کنند و در پیشرفت برندها و انتشار و توسعه کالای شما بین مردم نقش مهمی دارد. تلویزیون رسانه اجتماعی برتر برای تبلیغات است؛ البته اگر تبلیغات به شکل صحیح انجام شود! اگر تبلیغات صحیحی ندارید آن ها را در تلویزیون منتشر نکنید. بسیاری از برندها به این دلیل نابود شدند.

مطبوعات

می توانیم مطبوعات را به عنوان مشهورترین بخش برای تبلیغات رستوران ها معرفی کنیم البته نمی گوییم که بیشترین تاثیر را دارد! این نوع تبلیغات هنوز طرفداران بسیاری در بین عموم دارد. این ابزار از سوی همه مردم دنبال نمی شود و تبلیغات برخی شرکت ها غیر فعال باقی می ماند. از کپی کردن و نشر تبلیغات خود خودداری کنید حتی اگر مجانی باشد! در عوض چیز کمی استفاده کنید که تاثیر آن فراوان باشد.

رادیو

چه زمانی تبلیغات رستوران را از رادیو شنیده اید و به آن رستوران رفتید؟ برنامه های تبلیغاتی رادیوهای محلی به عنوان بدترین تبلیغات شناخته شده اند. یکی بازاریابان نظری در این باره دارد. او می گوید: بدترین تبلیغات را به جای بهترین گوش می کنم. به نظر شما کسی به تبلیغات رادیو گوش می دهد؟ اگر رادیو را به عنوان ابزاری برای تبلیغات انتخاب کردید در حد ساده از آن استفاده کنید تا بتوانید توجه دیگران را جلب کنید.

بیلبوردها

بیلبوردها به عنوان تبلیغات مورد علاقه رستوران ها شناخته شده اند. سعی کنید در این تبلیغات اختصار و کلمات محدود به کار ببرید. همچنین این بیلبوردها را در راه های پر تردد قرار دهید. بیلبوردها عمومیت فراوانی بین مردم داشته و نتایج خوبی به همراه دارند. البته هزینه های بالایی نیز از آنِ خود می سازد.

آگهی ها

آگهی، راهی ساده و آسان برای تبلیغات شما محسوب می شود. می توانید از تلفن، و وب سایت ها برای کمک و کسب نتیجه بیش تر هم استفاده کنید. آگهی ها را در دانشگاه ها، شرکت های منطقه ای و دفترهای دولتی پخش کنید هنگامی که این آگهی ها را پخش می کنید یک آگهی را همیشه نزد خود نگه دارید. با پخش کردن این آگهی ها در دانشگاه ها می توانید برای دانشجویان تخفیفات ویژه ای ارائه دهید.
آگهی های خود را واضح و زیبا طراحی کنید که وقتی روی دیوارها استفاده می شوند رانندگانی که در ماشین هستند قادر به خواندن آن ها باشند تصاویر زیبا در آگهی باعث جذب مشتری خواهد بود ساعت دقیق باز کردن رستوران و ساعت تعطیل شدن را هم بنویسید. اگر چراغ های بنر رستوران نور کمی دارد از چراغ های مناسب استفاده کنید نور کم می تواند تصور بدی در ذهن مخاطب ایجاد کند.

منبع: پدیده فکر مهتر


آمار بازدید کننده

بازدید کنندگان امروز: 267
بازدید کنندگان دیروز: 432
بازدید کنندگان آنلاین: 2
کاربران آنلاین: 2
آی پی شما: 13.58.77.244

نوشته‌های تازه

نوشته‌های تازه